IATF 16949:2016 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi

IATF 16949:2016 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi

IATF 16949:2016 otomotiv tedarik zincirinde yer alan firmalarda (Ana Sanayi, Yan Sanayi, Servis Parçası tedarikçileri, Isıl işlem, boyama, kaplama vb. işlemleri yapan firmalar, müşteriye özel diğer işlemlerin tedarikçileri vd) uygulanan otomotiv sektörüne özgü bir Kalite Yönetim Sistem standardıdır.

IATF 16949:2016, ISO/TS 16949 Standardının yerini almış, ISO 9001:2015 Standardı ile uygulanacak tamamlayıcı bir standart niteliğindedir.. Yeni Standart, otomotiv ürünlerine ilişkin tasarım, gelişim, üretim, kurulum ve servis süreçlerine ilişkin koşulları içermektedir. Ayrıca araç üretici şirketleri tarafından gerekli kılınan müşteriye özel gereklilikler de standart kapsamında ele alınır.

IATF 16949:2016 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi, üretim, servis veya orijinal aksesuar parçalarının üretildiği kuruluşunuza uygulanabilir. Kusurları önlemenize, çeşitliliği ve israfı azaltmanıza ve süreçlerinizi sürekli olarak geliştirmenize yardımcı olur.

IATF 16949:2016 Otomotiv Kalite Yönetim Sistem Şartları

  • 1. Kapsam
  • 2. Atıf yapılan standart ve/veya dokümanlar
  • 3.Terimler ve tarifler
    • 3.1 Otomotiv endüstrisi için terimler ve tarifler
  • 4.Kuruluşun kapsamı
    • 4.1 Kuruluşu ve kapsamını anlamak
    • 4.2 İlgili tarafların beklentilerini ve ihtiyaçlarını anlamak
    • 4.3 Kalite yönetim sisteminin kapsamını belirlemek
    • 4.4 Kalite yönetim sistemi ve prosesleri
  • 5. Liderlik
    • 5.1 Liderlik ve taahhüt
    • 5.2 Politika
    • 5.3 Kurumsal roller, sorumluluklar ve yetkiler
  • 6. Planlama
    • 6.1 Riskleri ve fırsatları irdeleyen faaliyetler
    • 6.2 Kalite hedefleri ve hedeflere ulaşmak için planlama
    • 6.3 Değişikliklerin planlanması
  • 7. Destek
    • 7.1 Kaynaklar
      • 7.1.1 Genel
      • 7.1.2 İnsanlar
      • 7.1.3 Altyapı
      • 7.1.4 Prosesin operasyonları için çevre
      • 7.1.5 İzleme ve ölçme kaynakları
    • 7.2 Yetkinlik
    • 7.3 Farkındalık
    • 7.4 İletişim
    • 7.5 Dokümante edilmiş bilgi
  • 8. Operasyon
    • 8.1 Operasyonel planlama ve kontrol
    • 8.2 Ürün ve hizmetler için şartlar
    • 8.3 Ürün ve hizmetlerin tasarımı ve geliştirilmesi
    • 8.4 Dışarıdan sağlanan proseslerin, ürünlerin ve hizmetlerin kontrolü
    • 8.5 Üretim ve hizmetin sağlanması
      • 8.5.1 Üretim ve hizmetin sağlanmasının kontrolü
      • 8.5.2 Tanımlama ve İzlenebilirlik
      • 8.5.3 Müşteri ya da dış yüklenicilere ait mülkiyet
      • 8.5.4 Muhafaza
      • 8.5.5 Sevkiyat sonrası faaliyetler
    • 8.6 Ürünlerin ve hizmetlerin serbest bırakılması
    • 8.7 Uygun olmayan çıktıların kontrolü
  • 9. Performans değerlendirme
    • 9.1 İzleme, ölçme, analiz ve değerlendirme
    • 9.2 İç tetkik
    • 9.3 Yönetimin gözden geçirmesi
      • 9.3.1 Genel
      • 9.3.2 Yönetimin gözden geçirmesi girdileri
      • 9.3.3 Yönetimin gözden geçirmesi çıktıları
  • 10. İyileştirme
    • 10.1 Genel
    • 10.2 Uygunsuzluk ve düzeltici faaliyet
    • 10.3 Sürekli iyileştirme

“Sıfır Hata” ve “Tam Zamanında Üretim-JIT” gibi toplam kalite yönetimi (TQM) felsefesini benimseyen otomotiv endüstrisindeki OEM üreticilerinin tüm süreçlerinde sürekli iyileştirmeyi hedefleyen, hatanın oluşmadan önlenmesini sağlayan, etkin bir tedarik zinciri ile kayıpları önleyen etkin bir IATF 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi için rehberiniz; KALİBRE – 444 9001