Bilgilendirme: İnternet sitemiz yenilendi. Fikirlerini bizimle paylaş.
  • 444 9001
  • İkitelli OSB Deposite AVM 2A/103 İstanbul

Konaklama Tesislerinde Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı

Güvenli Turizm Belgesi
Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı

Konaklama Tesislerinde Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı

Konaklama Tesislerinde Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı

 

TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) tarafından geliştirilen Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı (diğer adıyla Sağlıklı Turizm Belgesi) ile konaklama tesislerinin belgelendirme kriterleri aşağıdaki gibidir.

  • Süreç yönetimi ile tüm süreçlerin Covid 19 riski açısından incelenmesi, analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve standart çalışma prosedürlerinin (SOP) hazırlanması en temel kriter olarak belirlenmiştir. Yeni normale göre standart çalışma prosedürlerinin dokümante edilmesi, uygulanması ve periyodik uygunluk kontrolleri sağlanmalıdır.
  • Misafirin Otele Girişi ile başlayan karşılama sürecinden tatilin bitişiyle misafirin uğurlanmasına kadar tüm süreç adımları analiz edilmelidir. Misafirlerin sosyal mesafe, maske kullanımı, olası bulaşma riskleri konularında bilgilendirilmesi sağlanmalıdır. Misafir eşyalarının taşıma kuralları, resepsiyon bölgesinde dezenfektan, koruyucu ekipman vb. kullanımı, ödemelerde temassız pos cihazı veya online ödeme vb. yöntemlerin kullanımı, Oda kartı, resepsiyon zili vb. ekipmanların kullanımı sonrası dezenfekte edilmesi gibi kurallar netleştirilmelidir.
  • Personel için alınacak önlem ve uygulamalar dokümante edilmelidir. Personelin kullanacağı koruyucu ekipmanlar, yeni normale uyumu için personele verilecek eğitimler, motivasyon ve psikolojik destek çalışmaları planlanmalı. Personel çalışma saatleri yeniden düzenlenmeli. Dinlenme alanlarındaki sosyal mesafe kuralları, maske kullanımı ve dezenfeksiyon kuralları belirlenmeli. Personele uygulanacak işe giriş ve periyodik sağlık kontrolleri belirlenmeli.
  • Yatak Odalarında alınacak tedbirler Odaların temizlik planları yeniden düzenlenmeli. Odalardaki su ısıtıcıları, televizyon ve klima kumandaları misafire özel dezenfekte edilmeli, odalarda tek kullanımlık (şampuan, sabun, duş bonesi, bardak, tabak, çatal bıçak takımları vb.) malzemelerin kullanımı için düzenlemeler yapılmalı.
  • Mutfaklarda alınacak tedbirler Gıda güvenliği tehlikeler (fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobojolojik) belirlenmeli ve HACCP Planları Covid 19 risklerini de içerecek şekilde güncellenmeli. Risklerin minimize edilmesi, önlenmesi için gerekli tedbirler alınmalı. Mutfaklara özel yeni temizlik planları hazırlanmalı, plana uygun temizlikler yapılmalı ve uygunluk kontrolleri yapılmalı. Gıda girdi kabul, depolama, hazırlık, işleme ve servis-sunum işlemleri için alınması gereken tedbirler belirlenmeli. Rafların, depo alanlarının temizliği, sıcaklık ve nem takibi etkin bir şekilde yapılmalı. Gıda mevzuatın uygun şahit numuneler alınmalı, etiketlenmeli ve saklanmalı. Mutfaklara özel atık yönetim planları hazırlanmalı. Mutfağa girişler sınırlandırılmalı. Mutfak personeline özel iş kıyafetleri ve hijyen ekipmanları kullanılmalı, kontrol edilmeli. Bulaşık yıkama alanlarında kirli/temiz ekipman ayrımları yapılmalı, yıkama sonrası gıda/deterjan vb. kalıntılar kontrol edilmeli. Temizlik kimyasallar ayrı bir yerde saklanmalı. Kullanım suyu periyodik olarak analiz edilmeli ve mevzuata uygunluğu kontrol edilmeli
  • Yeme-içme alanlarında alınacak tedbirler Yeme-içme alanlarının yerleşim planları yeniden düzenlenmelidir. Masalar arası mesafe en az 1,5 metre, sandalyeler arası mesafe ise en az 60 cm olacak şekilde planlanmalıdır. Temizik planları Covid 19 risklerine göre güncellenmelidir. Servis ekipmanları, düzenli olarak (servis öncesi, sonrası) temizlenmelidir. Ortak kullanımda olan ekipmanlar (çay/kahve makinası, sebil vb) kaldırılmalı veya bunların kullanımı için ayrı bir personel görevlendirilmelidir. Masalar, masa üstü ekipmanlar her müşteri kullanımı sonrası dezenfekte edilmeli. Masalarda tek kullanımlık tuzluk, biberlik, peçetelik bulundurulmalı. Açık Büfe uygulaması kaldırılmalı veya servis için ayrı bir personel görevlendirilmeli.
  • Havuzlarda alınacak tedbirler Açık havuzlarda 1-3 ppm, kapalı havuzlarda ise 1-1,5 ppm arasında klor seviyesi sağlanmalı, periyodik olarak klor seviyesi uygunluğu kontrol edilmeli. Havuz ve plaj çevresinde tuvaletler, duş̧ ve soyunma kabinleri için hazırlanan temizlik ve dezenfeksiyon planları Covid 19 risklerine göre güncellenmeli. Yeni plana göre uygulama ve kontroller gerçekleştirilmelidir.
  • Fitness & Spa alanları için alınacak tedbirler Sauna, Hamam, Buhar Banyosu gibi alanların kullanım süreleri, giriş çıkış saatleri, aynı anda içeri alınacak misafir sayıları kısıtlanmalı, her kullanım kayıt altına alınmalı. Bu alanlar için hazırlanan temizlik ve dezenfeksiyon planları Covid 19 risklerine göre güncellenmeli. Yeni plana göre uygulama ve kontroller gerçekleştirilmelidir. SPA içerisindeki hava kalitesi ve nem oranı kontrol edilmeli, uygunluğu sağlanmalı. Kullanılan malzemelerin (kese, sabun, duş jeli, şampuan vb.) tek kullanımlık olması sağlanmalı
  • Animasyon Salonları için alınacak tedbirler Yerleşim planı yeniden belirlenmeli ve kapasite sınırlandırılmalı. Bu alanlar için hazırlanan temizlik ve dezenfeksiyon planları Covid 19 risklerine göre güncellenmeli. Yeni plana göre uygulama ve kontroller gerçekleştirilmelidir.
  • Güvenlik süreçleri için alınacak tedbirler Misafirin X-Ray cihazı harici elle aranmasının minimuma indirilmesi için elle aranması gerekirse, maske, her arama için tek kullanımlık eldiven, yüz koruyucu ekipman kullanılması ve sonrasında ellerin yıkanması veya temizlenmesine yönelik süreçler netleştirilmeli. Mevcut koruma ve güvenlik planları, tahliye ve acil durum planları Covid 19 risklerini de dikkate alınarak yeniden düzenlenmeli.
  • Otel Taşıtları için alınacak tedbirler Taşıt içerisindeki tüm yolcular maske kullanmalı. Taşıtlarda yolcular için yeterli sayıda maske ve dezenfektan bulunmalı. Taşıtlar için hazırlanan temizlik ve dezenfeksiyon planları (koltuk, kapı kolu, el tutacağı gibi sık temas edilen yüzeyler) Covid 19 risklerine göre güncellenmeli. Yeni plana göre uygulama ve kontroller gerçekleştirilmelidir. Vale hizmeti kapsamında çalışan ve misafir güvenliğine ilişkin önlemler belirlenmelidir.
  • Personel konaklama üniteleri ve lojmanlar için alınacak tedbirler Bu alanlara ziyaretçi, akraba, arkadaş kabul edilmemeli. Bu alanlar için hazırlanan temizlik ve dezenfeksiyon planları Covid 19 risklerine göre güncellenmeli. Yeni plana göre uygulama ve kontroller gerçekleştirilmelidir.
  • Atık Yönetimi sürecinde alınacak tedbirler Atık Yönetim Planı Covid 19 risklerine göre gözden geçirilmeli, yeni atık kapları tesis edilmeli (maske vb atıklar için) ve güncellenmeli. Yeni plana göre uygulama ve kontroller gerçekleştirilmeli. Görev, yetki ve sorumluluklar yeniden tanımlanmalı. Atık sürecinden sorumlu bir personel görevlendirilmeli. Atık süreçlerinde görev alan personel için kişisel koruyucu ekipmanlar (tek kullanımlık eldiven, önlük, cerrahi maske) belirlenmeli ve kullanılmalı. Atık alanları, çöp kovaları ve kullanılan diğer temizlik ekipmanları periyodik olarak temizlenmeli, dezenfekte edilmeli. Tıbbi ve evsel atıklar mevzuata uygun olarak toplanıp ayrıştırılmalı ve lisanslı kuruluşlara bertaraf amaçlı teslim edilmeli.
  • Haşere ve zararlılarla mücadele sürecinde alınacak tedbirler Yetkili firmalarla yapılan sözleşmeler yeni normale göre gözden geçirilmeli. Haşere ve Zararlılarla Mücadele Planı Covid 19 risklerine göre gözden geçirilmeli ve gerekirse güncellenmeli. Yeni plana göre uygulama ve kontroller gerçekleştirilmeli. Pest kontrol süreçlerinde görev alan personel (taşeron personeli dahil) uygun kişisel koruyucu ekipman (tek kullanımlık eldiven, cerrahi maske, bone, yüz/göz koruyucu siperlik, çizme, tulum) kullanmalı. Yetkili pest kontrol firmasına ait İşletme Pest Kontrol Planı, Servis Sorumlusu Sertifikaları, MSDS’ler, Resmi Evraklar (Mesül Müdür, Hizmet Yeterlilik vb), Hizmet Sözleşmesi, Sigortalar düzgün dosyalanmalı ve düzenli olarak kontrol edilmeli. Atık su kanalları (drenajlar) kolay temizlenebilir, zararlı (haşere, kemirgen vb) girişini, koku çıkışını ve atık sıvıların geri basmalarını önleyecek şekilde düzenlenmeli.
  • Satın Alma, Mal Kabul ve Depolama süreçlerinde alınacak tedbirler Bu süreçlerin uygulama esaslarının tanımlandığı standart çalışma prosedürleri (SOP) Covid 19 risklerine göre gözden geçirilmeli ve gerekirse revize edilmeli. Görev, yetki sorumluluklar gözden geçirilmeli, yeniden tanımlanmalı. Ürün/hizmet tedarikçilerinden (taşeronlar dahil) kaynaklanabilecek riskler analiz edilmeli, önlenmeli ve minimize edilmeli, onaylı tedarikçilerin dışında alım yapılmamalı. Tedarik zinciri güvenliğinde Covid 19 riskleri göz önünde bulundurulmalı.
  • Acil Durum ve İzolasyon süreçlerinde alınacak tedbirler belirlenmelidir. Acil durumlar ile hasta, semptomlu veya şüpheli vaka tespit edilmesi (Salgın Hastalıklar Kriz Yönetimi gerekliliklerini içerir şekilde) halinde uygulanacak protokol, ulaşılacak kişi ve kurumlar belirlenmeli. Acil durumlarda iletişim kurulacak kişi ve kurumların bilgisi görünür yerlerde asılı olmalı. Misafirlerin otele girişte veya konaklamaları sırasında herhangi bir hastalık belirtileri göstermeleri halinde (öksürme, halsizlik, yüksek ateş vs.) personelin müdahale planı hazırlanmalı. Otel içerisinde acil durumlarda izolasyon alanları belirlenmeli, tanımlanmalı. İzolasyon alanlarının kullanımı ve tahliyesi sonrası anında temizlik şartları belirlenmeli. Çalışanlar kendilerinde Covid-19 şüphesi duyduklarında veya hastalık belirtileri gösterdiklerinde durumu işyeri ilgili yöneticisine bildirmeli ve Covid-19 ile ilişkili semptomları olan (ateş, öksürük ve/veya nefes darlığı) veya Covid-19 testi pozitif olan çalışanlar hakkında Sağlık Bakanlığı ALO 184 Koronavirüs Danışma Hattı’ na ve İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’ ne bilgi verilmeli. Covid-19 teşhisi konulan misafirin odasındaki nevresim, çarşaf havlu gibi tüm tekstil malzemesi ayrı ayrı poşetlere konularak çamaşırhane veya otel dışında çamaşır yıkama hizmeti alınan firmaya iletilerek bu ürünlerin diğer malzemelerden ayrı olarak yıkanması sağlanmalı.